Francuska kompanija Egis je uradila studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2, kao i Finalni izveštaj i Generalni projekat, koji je Grad Beograd usvojio, prenosi e-kapija.
Usvojene su trase:
- Linija 1: Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice
- Linija 2: Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica
Na Liniji 1 su predviđene sledeće stanice: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela Bridge, Palata pravde, Savski Trg, Trg Republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav Stanica, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.
Na Liniji 2 su predviđene sledeće stanice: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Mekenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica Zemun.
Predviđena je podzemna trasa, osim u Makiškom polju, gde je bi Linija 1 trebalo da ide preko nasipa prosečne visine 2,0m. Za Liniju 2 je predviđen tunel ispod Save, kao i mogućnost izgradnje vijadukta na Novom Beogradu.
Linija 1 i 2 bi se ukrštale na Savskom trgu, gde bi bio omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. Što se početne stanice u Mirijevu tiče, planirane su paralelne stanice za obe linije.
Prva faza izgradnje bi trebalo da budeo deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.
Više o usvojenom planu i komentar Gorana Tadića, senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u francuskoj kompaniji Egis pročitajte na portalu e-kapija.
POGLEDAJ JOŠ: GRADSKI PREVOZ
1 коментар
Velike su guzve i zagadjenje vazduha u gradu te probleme treba sto pre resavati… Metro treba graditi sto pre na dobrobit svih nas.