ŠVERCOVANJE U PORASTU – ČAK DVE TREĆINE PUTNIKA BEZ BUS PLUS KARTE?

0

Svima je verovatno poznato da se veliki broj sugrađana švercuje u gradskom prevozu, a prema ranijim podacima radilo se oko 40 ili 50 odsto putnika. Međutim, kako je izjavio gradonačelnik Beograda prilikom posete Ljubljani, trenutno samo 30 odsto korisnika u javnom gradskom prevozu plaća kartu.

Kako je ova izjava, odnosno podatak da samo trećina Beograđana plaća kartu, građanima delovala prilično šokantno, oglasili su se iz Sekretarijata za javni prevoz navodeći da se izjava gradonačelnika odnosila na činjenicu da u ukupnoj strukturi novčanih sredstava, koja se izdvajaju za plaćanje prevoznika po izvršenom transportnom radu, sredstva od naplaćenih karata učestvuju sa 30 odsto, dok preostalih 70 odsto čine budžetska sredstva.

Ovo zapravo znači da je zbog slabe naplate karata i povlašćenih cena, Grad prinuđen da dotira prevoznike u iznosu od 70 odsto, a jedna trećina se dobija od karata.

Da je gradski prevoz jedan od najvećih problema grada govori i ranija izjava zamenika gradonačelnika Gorana Vesića. Kako je on ranije naveo, GSP Beograd svakog meseca pravi gubitak od 200 miliona dinara što je na godišnjem nivou 2,4 milijarde dinara, a jedini način da se to zaustavi bila bi bolja naplata karata. Prema njegovoj računici, kada bi u Beogradu svi zaposleni u državnoj upravi i javnim preduzećima plaćali markicu za prevoz, mesečno bi prihod GSP-a bio veći za 300 miliona dinara

Prema podacima iz prethodne godine, manja prodaja je tada zabeležena, kako kod mesečnih karata (8,2% manje), tako i kod nepersonalizovnih kartica od 90 minuta (za čak 18,7%). Najveći pad prodaje mesečnih karata u tom periodu bio je kod povlašćenih kategorija, odnosno onih čije su karte najjeftinije (1120 dinara): srednjoškolci, studenti i nezaposleni.

Pročitajte i: 

25 NOVIH AUTOBUSA NA 10 GRADSKIH LINIJA

BEOGRAD IZ UGLA VOZAČA TRAMVAJA (FOTO, VIDEO)

Izvor: Blic

POGLEDAJ JOŠ: GRADSKI PREVOZ


Podelite ovo sa prijateljima

Ostavite komentar