Kao putnici u gradskom prevozu znamo koje su nam obaveze, odnosno najbitnija plaćanje karte, ali da li znate koja su vaša prava? Konkretno u slučaju nezgode.
Naime, Zakon o obaveznom osiguranju u saobraćaju reguliše osiguranje putnika u slučaju nezgode, navedeni su slučajevi koji su pokriveni osiguranjem, kao i visina osigurane sume i način naplate štete.
U slučaju da dođe do nezgode neposredno pre, tokom ili nakon putovanja, građani koji koriste prevoz mogu da zahtevaju naknadu štete na osnovu ugovora o osiguranju. Na sajtu Bus transfer se navodi da to pravo imaju svi, iako nisu sami zaključili pomenut ugovor.
Obaveza o zaključenju ugovora o osiguranju putnika u javnom prevozu u slučaju nezgode je na prevoznicima. Bus transfer takođe navodi da vlasnici prevoznog sredstva imaju obavezu da na vidno mesto, kao i na voznoj karti, istaknu informacije o zaključenom ugovoru, kao i podatke o osiguravajućem društvu.
[ditty_news_ticker id=“36340″]Šta ukoliko ne plaćate voznu kartu?

Kako da nadokandite štetu?
Visina naknade
Na sajtu Bus transfer navedene su naknade štete i isplate osigurane sume:
- za smrtni slučaj – 8.000 EUR;
- procenat od osigurane sume u korelaciji sa procentom invaliditeta – do 16.000 EUR;
- troškova lečenja koji su samostalno plaćeni i ne spadaju u okvir zdravstvenog osgiuranja, a prouzrokovani su kao posledica nesreće, kao i oportunitetni trošak, tj. gubitak novčane zarade kao posledica privremene nemogućnisti obavljanja posla – do 4.000 EUR.