Iz Ministarstva trgovine tvrde da ukoliko raskinete ugovor sa mobilnim operaterom, nećete plaćati penale za prevremeni raskid ugovora, ali oni takođe tvrde da ćete ipak plaćati određenu naknadu zvog toga, piše list Danas.
Nedavno je Ministarstvo trgovine i telekomunikacija donelo rešenje kojim se ukida obaveza korisnika mobilne telefonije koji prevremeno raskinu ugovor sa operaterima da im odjednom plate sve mesečne pretplate koje su preostale do isteka ugovora. Ako se odlučite na ovaj korak, moraćete da platite punu cenu mobilnog telefona koji ste kupili za dinar ili za neku drugu sniženu cenu, kao i razliku u ceni paketa koji ste do raskida koristili i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze, navode iz Ministarstva.
Kako je izjavio ministar trgovine, Rasim Ljajić, rešenje stupa na snagu odmah, Ono će štititi samo savesne korisnike, ali ne i one koji su kupili uređaj na rate, a iste ne plaćaju redovno.
Iz Telekom-a navode da im je novo rešenje omogućilo da se obračun naknade štete zbog prevremenog raskida ugovora može raditi na dva načina. Trenutno se obračun vrši kao zbir preostalih naknada do isteka minimalnog ugovorenog perioda. Ono što je novo jeste da se obračun može vršiti u vidu zbira benefita koje operator nudi korisniku, ostvarenih po ugovoru u periodu od zaključenja ugovora do njegovog raskida. Obaveza operatora je da korisniku omogući oba načina.
Promena opštih uslova i prakse važiće za sve operatere mobilne i fiksne telefonije, kao i kablovske i interneta. U Ministrastvu veruju da ovo neće teći lako, a da su neki operateri već rade na primeni promena. Trebalo bi da svi promene opšte uslove do kraja leta, a primenjivanje istih da počne 30 dana nakon promene.
Izvor: Danas, E-kapija
Pogledajte još: INFO
1 коментар
Нормално је да плаћаш уређај. Телефон или таблет ти нико неће поклонити ни у Гигатрону,па ни код оператера. Ако је корисник одлучио да напусти одређеног оператера,то је зато што тај оператер пружа лошу услугу. Мишљења сам код Теленора треба обратити посебну пажњу када се склапа уговор зато што они не продсју баш најисправниј уређаје,а при том ни не штите своје кориснике,већ,искључиво, ,,верују“,тобоже,сервису који је требао да замени неки део,а он је само поправио исти. МТС има јако лош квалитет мреже. Због тога сам их и напустио. Не знам какав је ВИП.