Konsultantska firma McKinsey procenjuje da je zbog pandemije virusa u svetu u prodavnicama i skladištima „leži“ neprodata roba u vrednosti između 140 i 160 milijardi evra. Prema svim procenama to je dvostruko više od uobičajnih nivoa.
Ističe se da su prodavci „zatrpani“ zalihama prošlogodišnje odeće koja se inače rasproda tokom jeseni i zime.
Što se tiče Srbije, kupovina odeće i obuće samo u martu 2020. godine pala je za preko 50% i još za dodatnih 20% u aprilu. I nakon otvaranja tržnih centara, prodaja se nije vratila na prosečan nivo. Profesori Ekonomskog fakulteta u Beogradu ističu da je za proizvođače i trgovce u Evropi neprihvatljivo da prošlogodišnju robu ostavljaju za prodaju u narednoj sezoni. Jedna od opcija je uvek bio outlet, međutim sada su i outlet radnje zatrpane, pa je pretpostavka da će prodavci pokušavati „kako znaju i umeju“ da rasprodaju zalihe robe.
Pad cena robe i kod nas je za očekivati, svakako ne u obimu i procentu kao u razvijenim evropskim zemljama, ali se prema svim procenama „pik“ rasprodaje tek očekuje.
POGLEDAJ JOŠ: ŠOPING ZONA